Unul
dintre principiile dupa care ma ghidez este ca viata nu ar trebui masurata in
ani traiti (acest criteriu matematic nu are nicio relevanta), ci prin numarul
experientelor traite.
Din
acest punct de vedere, saptamana de la Cannes imi oferea doua sanse.
Prima,
evident, festivalul cu cascada de informatie de valoare care curge, curge din
toate partile si nici nu stii unde sa te duci mai intai, la ce seminar sau
conferinta sau workshop sa participi. A doua sansa: aveam posibilitatea sa
cunosc si sa evaluez o generatie avand exact jumatate din varsta mea.
Parerea
mea despre generatia tanara nu era foarte buna. Foarte multa superficialitate,
delasare, lipsa a motivatiei, blazare, tupeu gratuit. Perceptia s-a conturat
din ce in ce mai puternic in ultimii 7-8 ani.
Cea
mai mare bucurie la Cannes nu mi-a adus-o festivalul, ci elevii scolii Lauder.
Am
realizat ca exista multa valoare in randul generatiei tinere. Cand scriu aceste
randuri, imi tot vine sa ii numesc studenti. Si mereu am avut o problema in a
constientiza ca nu sunt inca decat liceeni, avand intre 15 si 17 ani.
Tinerii
de la liceul Lauder au vanat cu pasiune cat mai multe seminarii. Am remarcat o
seriozitate care m-a surprins. Alta surpriza placuta a fost faptul ca
informatia noua avea un fundament pe care sa se aseze. De 9 ani sunt Publisher al singurei reviste de Marketing
din Romania, iar in presa de business lucre de 15 ani. Cunosc foarte bine
domeniul marcomm. Iar acum, dragi elevi, profesori, parinti, urmeaza o bomba:
Exista
cativa tineri in grupul de la Cannes din 2012, care sunt mai bine pregatiti si
ar performa mai bine decat unii marketing manageri ori oameni de PR pe care
i-am cunoscut in business-ul autohton.
Este
o constatare foarte serioasa! Foarte bine intemeiata! Nu conteaza la care anume
dintre tineri ma gandesc. Toti au orizont larg inainte.
Mi
s-a parut total iesita din tipare si implicarea scolii si initierea unui
proiect de asemenea anvergura, cu un asemenea impact. Un eveniment precum
Festivalul de la Cannes in CV-ul unui student ar fi extraordinar. In cazul unui
liceean…
Despre
festivalul in sine, sunt sigur ca va vor povesti colegii vostri.
Festivaluri
vor mai fi la Cannes. Dar la cel din 2012 eu am avut bucuria sa constat ca
generatia tanara nu este pierduta. Din contra… exista calitate.
Din
pacate, in Romania este mediatizata colega lor, liceana Pamfile Madalina (daca
nu siti cine este, sa nici nu pierdeti vremea sa aflati!).
Banuiesc
ca secretul performatei tinerilor de la Lauder este un melanj fericit intre educatia
primita din familie, educatia institutionalizata si mediul de la scoala,
caracterul si propriile lor calitati. Asa ca, felictari parinti, profersori,
elevi!
Paul
Cristian Stefanescu
Publisher
Brand4Brands
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu