vineri, 6 iulie 2012

Cristian Stefanescu


Unul dintre principiile dupa care ma ghidez este ca viata nu ar trebui masurata in ani traiti (acest criteriu matematic nu are nicio relevanta), ci prin numarul experientelor traite.
Din acest punct de vedere, saptamana de la Cannes imi oferea doua sanse.
Prima, evident, festivalul cu cascada de informatie de valoare care curge, curge din toate partile si nici nu stii unde sa te duci mai intai, la ce seminar sau conferinta sau workshop sa participi. A doua sansa: aveam posibilitatea sa cunosc si sa evaluez o generatie avand exact jumatate din varsta mea. 
Parerea mea despre generatia tanara nu era foarte buna. Foarte multa superficialitate, delasare, lipsa a motivatiei, blazare, tupeu gratuit. Perceptia s-a conturat din ce in ce mai puternic in ultimii 7-8 ani.
Cea mai mare bucurie la Cannes nu mi-a adus-o festivalul, ci elevii scolii Lauder.
Am realizat ca exista multa valoare in randul generatiei tinere. Cand scriu aceste randuri, imi tot vine sa ii numesc studenti. Si mereu am avut o problema in a constientiza ca nu sunt inca decat liceeni, avand intre 15 si 17 ani.
Tinerii de la liceul Lauder au vanat cu pasiune cat mai multe seminarii. Am remarcat o seriozitate care m-a surprins. Alta surpriza placuta a fost faptul ca informatia noua avea un fundament pe care sa se aseze. De 9 ani sunt  Publisher al singurei reviste de Marketing din Romania, iar in presa de business lucre de 15 ani. Cunosc foarte bine domeniul marcomm. Iar acum, dragi elevi, profesori, parinti, urmeaza o bomba:
Exista cativa tineri in grupul de la Cannes din 2012, care sunt mai bine pregatiti si ar performa mai bine decat unii marketing manageri ori oameni de PR pe care i-am cunoscut in business-ul autohton. 
Este o constatare foarte serioasa! Foarte bine intemeiata! Nu conteaza la care anume dintre tineri ma gandesc. Toti au orizont larg inainte.
Mi s-a parut total iesita din tipare si implicarea scolii si initierea unui proiect de asemenea anvergura, cu un asemenea impact. Un eveniment precum Festivalul de la Cannes in CV-ul unui student ar fi extraordinar. In cazul unui liceean…
Despre festivalul in sine, sunt sigur ca va vor povesti colegii vostri.
Festivaluri vor mai fi la Cannes. Dar la cel din 2012 eu am avut bucuria sa constat ca generatia tanara nu este pierduta. Din contra… exista calitate.
Din pacate, in Romania este mediatizata colega lor, liceana Pamfile Madalina (daca nu siti cine este, sa nici nu pierdeti vremea sa aflati!). 
Banuiesc ca secretul performatei tinerilor de la Lauder este un melanj fericit intre educatia primita din familie, educatia institutionalizata si mediul de la scoala, caracterul si propriile lor calitati. Asa ca, felictari parinti, profersori, elevi!

Paul Cristian Stefanescu
Publisher
Brand4Brands

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu